Cariere ABM

Parteneri ABM

















Marci celebre




  Starbucks,  Next  to  Starbucks….Across  From  Starbucks!

Acesta este mai mult decat un simplu joc de cuvinte, este un loc de intalnire binecunoscut de catre locuitorii din Vancouver, Canada. Este o intersectie din centrul orasului unde se afla nici mai mult nici mai putin de trei cafenele Starbucks care isi intampina in fiecare zi clientii fideli cu o aroma de cafea proaspata, prajiturele, sucuri si bineinteles cu nelipsitul zambet al angajatilor.

Deschiderea unei cafenele in Romania tinde sa devina o investitie nu numai foarte profitabila, ci si o afacere “trendy”, placuta si cu multe sanse de reusita pe o piata inca nedezvoltata precum cea romaneasca. Se pare ca in ultimii ani si romanii au inceput sa prinda gustul cafenelelor intime, primitoare, din centrul orasului si sa fie dispusi sa plateasca ceva in plus pentru o cafea sorbita intr-o ambianta deosebita, iar propietarii lanturilor internationale nu par dispusi sa rateze ocazia patrunderii pe o noua piata. Mai ales ca e vorba despre o piata cu mari oportunitati, daca ne gandim ca Bucurestiul are aproximativ 300 de cafenele la o populatie de 2 milioane de locuitori, iar Parisul, locuit intr-adevar de o populatie de cinci ori mai numeroasa, numara mii de astfel de localuri.
 
E adevarat, acum avem de unde alege unde ne bem cafeaua cu impreuna cu iubitul, unde mergem cu prietenii la un frappe sau unde serbam ziua bunicilor la o ceasca de capuccino aromat. Insa….cand bem un Caffe Latte de la Starbucks in Capitala noastra?

Marinopoulos, compania greceasca prin care au venit in Romania si Marks & Spencer, Beauty Shop si Sephora, are deja, din 2002, un acord cu Starbucks pentru cateva piete europene, printre care si Romania, iar conform declaratiilor oficialilor acestei companii, ar fi trebuit sa ne bem cafeaua la Starbucks in Bucuresti la finalul lui 2006. Acest lucru nu s-a intamplat inca, insa cu siguranta este asteptat cu nerabdare de o mare parte a consumatorilor de cafea.

Potrivit unui sondaj realizat de publicatia online Brandchannel.com, liderul liderul mondial al pietei de retail si al cafenelelor, Starbucks, ocupa pozitia a patra in topul mondial al celor mai cunoscute marci, fiind clasat in urma brandurilor Apple. Google si IKEA.

Compania a aparut initial sub denumirea “Starbucks Coffee, Tea and Spice”, intrand pe piata in 1971. Micile magazine pentru cafea din Seattle au aparut datorita pasiunii comune pentru cafea si ceai a trei barbati - Jerry Baldwin, Zev Siegel si Gordon Bowker. Ambitia lor de a oferi consumatorilor cafea de cea mai buna calitate le-a condus afacerea catre succes, avand astazi peste 10.000 de unitati in 35 de tari si venituri-record de 6,4 miliarde de dolari in 2005.

Specialistii prevad insa o pedica in calea succesului Starbucks pe piata romaneasca, anume politica stricta anti-fumat pe care o manifesta lantul american. Regulile interne prevad ca angajatii care ies afara pentru o tigara in timpul lucrului trebuie sa acopere sigla companiei imprimata pe haine. Avand in vedere ca pentru noi interzicerea fumatului in spatiile publice este o hotarare relativ noua, careia i se face fata cu greu, iar a nu fuma intr-un restaurant, bar sau cafenea este aproape de neconceput, aceasta interdictie ar putea constitui intr-adevar un impediment. Insa trebuie avute in vedere doua aspecte: grecii de la Marinopoulos s-au confruntat cu aceeasi problema si in tara lor, alegand ca pentru perioada verii sa deschida terase unde fumatul sa fie permis, iar brandul american se bazeaza in pare parte pe conceptul “take away”, care presupune cumpararea cafelei si consumarea ei in alt loc (acesta fiind motivul pentru care spatiile ocupate de cafenele Starbucks sunt foarte mici si nu prea pretentioase).
 
Lantul de cafenele Starbucks poate fi intr-adevar privit ca un alt simbol al vietii si culturii americane, care nu este vazuta cu ochi buni in anumite zone ale lumii. Un incident neplacut, in care imaginea brandului a fost un pic “sifonata”, s-a petrecut in China, si nu oriunde, ci in Orasul Interzis. Cauza a fost deschiderea unui local Starbucks in incinta fostei resedinte a imparatilor chinezi, care atrage anual aproximativ 9 milioane de turisti, dintre care 1,6 milioane sunt straini. Desi cafeneaua a primit aprobarea autoritatilor si functioneaza de aproximativ opt ani in acel loc, un crainic al unei televiziuni chineze a sesizat faptul ca turistii se fotografiaza adesea langa acest simbol al capitalismului si al societatii de consum reprezentata de SUA, in detrimentul vechilor ziduri, ale aleilor pe care se plimbau imparatii sau al muzeelor aflate in Orasul Interzis. Acest crainic a postat pe blogul sau personal un apel catre autoritati, cerand inchiderea localului si, surpinzator sau nu, reactiile nu au intaziat sa apara. Foarte multe persoane au venit in sprijinul crainicului, afirmand ca aceasta invazie comerciala a brandurilor americane erodeaza imaginea si cultura Chinei. Desi multi dintre ei clienti fideli ai lantului Starbucks, acesti sustinatori ai demersului initiat de crainic sustin ca monumentele istorice nu trebuie sa devina centre ale profitului, ci sa isi pastreze dimensiunea culturala. Nemaiputand ignora conflictul, autoritatile chineze au demarat negocieri cu conducerea companiei americane, care a declarat ca respecta valorile si cultura Chinei, insa nu este dispusa sa inchida localul respectiv.
 
Orice persoana care frecventeaza zonele din centrul Capitalei sau al marilor orase isi poate da seama de ascensiunea in care se afla la ora actuala afacerile cu cafea in Romania si deschiderea oamenilor de toate varstele catre varianta de a-si petrece timpul liber sau , de ce nu, de a discuta afaceri in fata unei cesti de cafea aburinda, privind la iuresul orasului cufundati in fotolii confortabile, din spatele geamurilor mari, frumos gatite cu perdele colorate. Cu siguranta vor exista o multime branduri de renume care isi vor indrepta atentia catre tara noastra in procesul lor de expansiune, iar Starbucks este doar unul dintre ele.
 



Irina Furculesteanu, Content Manager BOS  [2007-03-16]
Salveaza articolul | Recomanda unui prieten




IKEA  sau  drumul  de  la  o  cutie  de  chibrituri  la  topul  celor  mai  bogati  oameni  din  lume Discovering The World….of WarCraft Campaniile  de  promovare  Nike Marci  “celebre” Celebritatea    vinde |



    

Login Membri
User
Pass
Inscriere

Newsletter
Email

Cauta



cauta cu google



        Despre BOS       ABM Community       Parteneri       Harta Site       Contact 

© ABM Community 2004/5/6/7, Toate drepturile rezervate | IE 5, 800x600, 16b | JScript, PHP, MySQL | powered by xilviu