Cariere ABM

Parteneri ABM

















Strategii Marketing




  Drept    la    tinta    -    marketing    direct  -    episodul    2

Canalele de realizare a marketingului direct

Daca ne referim strict la partea tehnica, ne vom lovi des de termeni ca baze de date, trimiteri postale, emailuri, sms-uri, call center, teledon, partea de internet ce implica actiune…

Cele mai folosite tool-uri de marketing direct sunt direct mail-ul e foarte des folosit, call center-ul si din ce in ce mai mult internetul. Dezavantajul unei campanii de marketing direct pe internet este faptul ca publicul tinta este mult mai volatil, se ascunde mult mai bine. Cu totii avem o adresa de email pe care o dam celor pe care nu-i cunoastem sau in care nu avem incredere. Iar increderea este cuvantul cheie. Insa, cred ca cel mai important este sa comunici in ambele sensuri, restul tine de cifre si costuri: trimiti o felicitare electronica, sau una fizica, un buchet de trandafiri sau o singura floare etc.

Marketing direct nu inseamna doar leaflet-uri, brosuri si telefoane de la agentii de asigurari, ea presupune creativitate.
 
Indiferent de mediul implicat, punctul cheie este sa ceri receptorului mesajului un raspuns prin orice mijloace.
Dupa ce contactul dintre companie si clientul potential s-a stabilit, informatiile primite trebuie colectate intr-o baza de date si folosita pentru comunicari ulterioare.

Toate companiile desfasoara intr-un mod intuitiv activitati de marketing direct ca si suport pentru vanzari, lucru vizibil mai ales in business to business: construirea unei baze de date cu potentiali clienti din diverse surse, contactarea lor telefonica, stabilirea unei intalniri, eventual trimiterea unei oferte prin fax sau e-mail. In afara, aceasta forma de marketing este considerata cea mai ineficienta pentru ca aproximativ 60% din timpul alocat intalnirii este, de fapt, un timp mort: cautarea informatiilor de contact, telefoane, transport etc. In
Romania, pana acum, aceasta modalitate de a aduce clienti nu era o problema pentru ca angajai pe bani putini un om de vanzari, ii puneai in brate catalogul Pagini Aurii si il obligai sa obtina cat mai multe intalniri. Insa, pe masura ce salariile cresc, costul pe intalnire creste proportional, astfel ca dimensiunea calitativa a acestor de activitati de marketing direct devine mai importantanta decat cea cantitativa.
 
 
Campanii de marketing direct creative

Una dintre cele mai grele campanii este cea de Fund Raising, pentru ca nu-i oferi nimic clientului. Este ca la asigurari, iar in cazuri de acest gen, televizorul nu prea functioneaza… Ei bine, o companie a trimis un plic cu 2.000 de lei alaturi de un mesaj care spunea ca am investit niste bani pe care oamenii puteau sa-i pastraze sau sa-i trimita inapoi impreuna cu alti bani. Aceasta campanie a avut un Return of Investment de 500%, iar campania putea sa fie extinsa pana la nivelul in care cu o investitie de 100 000 euro sa obtii 500 000 euro in donatii…

 Un alt exemplu, de aceasta data luat de afara, si tot din registrul Fund Raising. O companie trebuia sa stranga niste fonduri pentru cainii care ii insotesc pe nevazatori. Pentru aceasta, a protejat tot centrul orasului, toti stalpii, copacii etc, in plastic din acela cu bule de aer care inveleste obiectele fragile. Mesajul era ca uite cum ar trebui sa arate orasul daca nu ar exista acesti caini. Aceasta campanie este tot una de marketing direct pentru ca presupune si un raspuns din partea oamenilor.

Iar un alt exemplu foarte reusit, facut cu un buget mic, este cel al unei firme care livreaza pizza la domiciliu. Ei au lipit stickere pe vizoare, iar atunci cand locatarii se uitau pe vizor, vedeau imaginea unui vanzator cu o cutie de pizza in mana pe care era scrisa oferta promotionala. Cu un buget de mai putin de 200 de dolari, s-a obtinut o crestere a vanzarilor cu 80%. Si acesta este tot marketing direct pentru ca exista un numar de telefon la care puteai sa apelezi ca sa comanzi pizza.

Poate parea paradoxal, dar marketingul direct este unul dintre cele mai creative instrumente pentru ca te poti juca foarte mult la mesaj, cu modalitatea in care comunici. Ar trebui sa iesim din tiparul fluturasi, brosuri, plicuri, s.a.m.d.

 
Evolutia marketingului direct

In primul rand, cred ca granita marketing direct – publicitate neconventionala se va estompa incet, incet.

In marketingul direct este vorba de o comunicare din ambele sensuri. Multe campanii de media neconventionala presupun niste lucruri care te fac sa ramai cu gura cascata, dar care nu-ti cer neaparat un raspuns. Un bun exemplu in acest sens este cel premiat la Cannes.
 
O expozitie realizata pentru Amnesty International impotriva torturii in care erau atarnati pe pereti oameni cu capul in jos, bagati in saci de rafie. Intrucat campania a avut obiective legate de actiune (oamenii trebuiau sa intre pe site, sa se inscrie in baza de date ca sustinatori ai Amnesty International), campania e trecuta la categoria comunicare directa. Daca nu ar fi cerut acest raspuns, probabil era premiata la campanii media neconventionala.




Andreea    Petrisor,    Content    Manager    BOS  [2007-03-16]
Salveaza articolul | Recomanda unui prieten




Blogmania  invadeaza    Romania! Drept    la    tinta    -    marketing    direct    -    episodul    1 Strategii de pret ce duc la formarea imaginii dorite E-mail  marketing Pozitionarea  sau  Zana  Buna  a  marketingului   |



    

Login Membri
User
Pass
Inscriere

Newsletter
Email

Cauta



cauta cu google



        Despre BOS       ABM Community       Parteneri       Harta Site       Contact 

© ABM Community 2004/5/6/7, Toate drepturile rezervate | IE 5, 800x600, 16b | JScript, PHP, MySQL | powered by xilviu