Cariere ABM

Parteneri ABM

















Strategii Marketing




  Drept    la    tinta    -    marketing    direct    -    episodul    1

Cea mai scurta definitie a marketingului direct ar fi aceea ca este o apropiere care permite contactul cu clientii cunoscuti precum si cu cei potentiali , apropiere care determina un raspuns rapid si corect evaluat.

   
Marketingul direct permite companiilor sa ofere bunuri si servicii unui anumit segement tinta din populatie prin posta, telefon, email sau alte cai directe. Este una dintre cele mai eficiente si cuantificabile metode ale markeringului disponible la ora actuala pe piata. Marketingul direct este o activitate cheie pentru sustinerea bunastarii afacerii indiferent daca se refera la consumatori sau la clientii din mediul de afaceri.
Ea poate avea o contributie, deosebit de importanta si masurabila, la succesul vanzarilor companiilor.


6 pasi de realizat pentru o campanie de marketing direct reusita:

1. Stabilirea clara a obiectivelor - desi suna a cliseu este adevarat ca daca nu intelegi ce incerci sa obtii nu vei obtine nimic. Theodore Levitt, faimosul guru al marketingului, descrie procesul de marketing direct ca “ atragere si mentinere de clienti”. De fapt marketingul direct, bazat evident pe mesaje prin posta sau telefon, nu reprezinta decat crearea relatiilor de marketing la nivel individual de client.
 2. Cunoastera clara a audientei - este esential sa stii oamenii cu care trebuie sa comunici ( ce interese au, ce probleme vor sa rezolve etc.) In acest sens este nevoie de cercetare pentru realizarea profilului clientului tinta, tinandu-se seama de minimul de cunostinte despre persoanele carora vrei sa le trimiti mesaje postale:

- sectorul industrial sau economic in care activeaza precum si problemele care se cer a fi solutionate

- localizarea geografica

- marimea organizatiei: numarul de angajati sau cifra de afaceri

- directorul departamentului de marketing sau componenta echipei de marketing

 Avand profilul publicului vizat, exista o serie de metode de a obtine o lista cu datele lor de contact: conducerea companiei, lista agentilor, listele magazinelor etc. Este bine sa se ceara colegilor o recomandare a surselor pe care ei le-au folosit si care s-au dovedit a fi eficiente deoarece publicitatea din vorba-n vorba este de cele mai multe ori cea mai buna metoda de a obtine o lista de contact de calitate.
 
3. Realizarea unui mesaj si a unei oferte relevante - este necesara explicarea clara si concisa de ce publicul tinta ar avea nevoie de produsele companiei tale explicand care sunt beneficiile si nu neparat caracteristicile.
 
4. Existenta unei interfete simpea pentru a primi rapid si corect raspunsul celor carora te-ai adresat.
 
6. Analizeaza realizarile si ia in considerare optiunile primite.Follow-up-ul priveste obiectivele luate in considerare la inceputul campaniei si analizeaza realizarile obtinute, eventual fa un caiet de bune practici.
 

Avantajele marketingului direct sunt deosebit de importante pentru succesul unei afaceri.

-  poti sa targetezi mult mai bine
-  poti sa obtii un raspuns
-  poti sa masori rezultatele
 
Un alt avantaj pe care nu-l are nici un alt instrument de comunicare este posibilitatea de testare in conditii reale de piata.
Daca un spot tv poate fi testat intr-un focus grup sau un hall-test, in marketing direct trimiti mesajul unui esantion reprezentativ si vezi ce se intampla in realitate. Iar rezultatele sunt extrem de relevante si la nivel de cifre. In noua din zece studii de caz pe care o companie romana specializata in marketing direct le-a postat si pe site a folosit testarea. De fapt, de aici rezulta si o problema, pentru ca exista posibilitatea ca testul sa arate ca o campanie nu isi va atinge obiectivele. In aceste situatii poti schimba campania sau chiar sa o opresti de tot, ca sa nu cheltuiesti bani inutil.
 
Si chiar daca pe termen scurt ar putea parea ca se pierd bani pentru ca se refuza bugete, pe termen lung s-a dovedit a nu fi chiar asa.
Au existat clienti care, desi le-a fost recomandat sa nu desfasoare activitati de marketing direct, au recomandat compania altor clienti care au devenit fideli companiei. Prin marketing direct ai si avantajul unei reactii foarte rapide din partea clientului tau, dar si al unei comunicari la fel de rapide. In plus, mai este vorba si de avantajul costului, o campanie de marketing implicand un buget mic comparativ cu cele de ATL. Chiar daca marketingul direct este mai scump daca il calculezi la atingere, eficienta lui este mult mai mare petru ca „atingi” doar persoanele care te intereseaza.

Va urma…
 



Andreea  Petrisor,  Content  Manager  BOS  [2007-03-16]
Salveaza articolul | Recomanda unui prieten




Blogmania  invadeaza    Romania! Drept    la    tinta    -    marketing    direct  -    episodul    2 Strategii de pret ce duc la formarea imaginii dorite E-mail  marketing Pozitionarea  sau  Zana  Buna  a  marketingului   |



    

Login Membri
User
Pass
Inscriere

Newsletter
Email

Cauta



cauta cu google



        Despre BOS       ABM Community       Parteneri       Harta Site       Contact 

© ABM Community 2004/5/6/7, Toate drepturile rezervate | IE 5, 800x600, 16b | JScript, PHP, MySQL | powered by xilviu