Cariere ABM

Parteneri ABM

















Istoria publicitatii




  AdPrint  –  Brasov  2007...and  the  winners  are… 

Asa cum am promis, continuam seria de articole inchinate festivalurilor de publicitate, pentru ca reclamele, desi uneori enervante si agasante, ne fac viata mai colorata aducand un strop de imaginatie si creativitate . Iar daca este sa vorbim despre printuri in publicitate, trebuie sa recunoastem ca ele adauga un dau culoare strazilor prea gri sau paginilor de ziare sufocate mereu de aceleasi stiri cu politicieni inversunati, tragedii consumate la colt de strada sau oameni de afaceri ajunsi dupa gratii.

Acestui fel de publicitate se adreseaza si festivalul AdPrint, singurul festival european dedicat in exclusivitate printurilor, ajuns anul acesta la cea de-a opta editie. S-a desfasurat la Brasov, in perioada    8 – 11 februarie; aceasta a opta editie a fost cea de-a treia competitie care a reunit participanti din intreaga Europa, primele cinci editii desfasurandu-se doar la nivel regional.

Ceea ce aduce nou acest festival este faptul ca recompenseaza munca echipelor care se afla in spatele printurilor si nu a unei intregi agentii sau a unei singure persoane. Iar pentru a pune si mai mult in evidenta importanta lucrului in echipa, in 2007 si juriul a fost format din echipe de profesionisti si nu din indivizi care sa decida independent. Echipele au judecat, astfel, echipe. Organizatorii sai considera ca print ad-urile sunt cea mai inalta expresie a creativitatii si exprima cel mai bine esenta conceptelor reunite ale celor care le-au gandit.

La concurs participa printuri apartinand unui numar de 32 de categorii, de la autoturisme si servicii de consultanta financiara, servicii publice, pana la medicamente sau produse pentru animale de companie. Acestea trebuie sa fi fost rodul creatiei unei echipe cu membrii exclusiv europeni, sa fie destinate publicarii in ziare sau reviste sau afisarii pe panouri sau bannere. De asemenea, ele trebuie sa fi fost publicate pentru prima oara intre 20 ianuarie in anul premergator festivalului si 15 ianuarie in anul desfasurarii lui. Asa cum am aratat, la acest festival se pune pret pe creativitatea si munca de echipa, asa ca este luat in considerare un print la crearea caruia au participat 2 pana la 4 oameni, formand o echipa.
 
Procesul de jurizare in cazul festivalului AdPrint este unul deosebit, constand in doua etape:

In prima faza are loc “online judging”, echipele din juriu folosind un sistem de vot computerizat pentru a alege cele mai bune 5 printuri pentru fiecare categorie.

A doua etapa consta in reunirea juriului “live”, la Brasov, si analizarea fiecarei reclame din Top 5, urmand a se stabili de comun acord castigatorul pentru fiecare categorie si a se desemna cea mai creativa echipa.Ca si

Cannes Lions, AdPrint nu inseamna doar deliberari ale juriului si imanari de trofee, ci isi propune ca timp de trei zile si trei nopti sa imbine cunostintele si distractia prin intermediul seminariilor si al petrecerilor la care participa toata lumea “buna” din publicitate. Pentru trei zile, Brasovul devine polul european de gandire creativa, de inspiratie si arta a publicitatii. Pe site-ul oficial al evenimenului, la prezentarea locatiei, pe langa descrierea amanuntita a frumusetilor pe care le ofera Brasovul, cu parfumul sau medieval, este lansata o invitatie tentanta: “Fly Romania!”. Nu numai pentru ca mancarea este gustoasa, femeile frumoase si peisajele iti taie respiratia, ci mai ales pentru ca oamenii de aici “take life easy” si asta aduce o nota de inedit in graba infernala a lumii in care traim.

Despre castigatorii festivalului, cuvintele nu sunt suficient de graitoare, cele care vorbesc sunt printurile, si cele mai multe impresioneaza intr-adevar prin ideea pe care o ascund (de multe ori cu foarte multa grija) in spatele unor poze care aparent nu spun prea multe. Insa atunci cand ajungi sa o descoperi, uimirea este cu atat mai mare cu cat iti dai seama cat de multe se pot spune cu atat de putin. Ceea ce este fascinant insa este ca “atat de putin” inseamna de fapt multe ore de munca, conexiuni inedite intre realitati sociale care au devenit atat de banale (femeile petrec prea mult timp gatind, intretinerea e din ce in ce mai scumpa) si imagini care arunca o alta lumina asupra lor. Si pentru ca tot am adus vorba despre intretinere, daca veti intra pe site-ul festivalului, la sectiunea “Castigatori”, nu ratati reclama castigatoare la sectiunea “Produse farmaceutice”!




Irina Furculesteanu, Content Manager  [2007-02-28]
Salveaza articolul | Recomanda unui prieten




Cannes  Lions  –  Where  Do  The  Best  Ideas  Come  From? Despre  sigle  „motorizate”... Construirea  brand-urilor  pe  Internet  si  cei  7C   Ascensiunea  Google  ca  brand De  ce  a  aparut  publicitatea  ? |



    

Login Membri
User
Pass
Inscriere

Newsletter
Email

Cauta



cauta cu google



        Despre BOS       ABM Community       Parteneri       Harta Site       Contact 

© ABM Community 2004/5/6/7, Toate drepturile rezervate | IE 5, 800x600, 16b | JScript, PHP, MySQL | powered by xilviu