Cariere ABM

Parteneri ABM

















Parerea mea




  Ads  sound  good… 

Instrumentala, calsica, hit sau compozitie originala, muzica are un rol deosebit de important intr-un spot tv deoarece intregeste mesajul transmis audientei si, mai mult decat atat, este folosit pentru a sensibiliza si pentru a crea o anumita atmosfera. Ea trebuie sa se potriveasca perfect cu ideea spotului, sa-l completeze , sa ajute la transmiterea mesajului publicitar.

Unii specialisti sunt de acord cu aceasta idee, pe cand o alta categorie sustine ca muzica distrage atentia de la mesajul dorit a fi receptionat de catre public. Parerea mea este ca muzica sustine scopul publicitar si este bine sa-l intregeasca deoarece o melodie bine aleasa atrage atentia supra ei, sensibilizeaza si face o buna corelatie la nivel mental intre coloana sonora si produs sau companie. Succesul deplin este realizat atunci cand fredonezi melodia si cu prima ocazie achizitionezi produsul respectiv.

Unii teoriticienii afirma ca exista sase moduri prin care muzica poate contribui la realizarea scopului publicitar.

  1. forma de divertisment – muzica buna face spotul mai atractiv si capteza atentia audientei. Aici se naste o alta problema : ce este mai bine sa alegi ? melodii consacrate sau sa compui propria muzica care sa se identifice cu compania ? Raspunsurile sunt multiple in functie de segmentul careia se adreseaza, de bugetului alocat etc. In opinia mea este indicat mai ales pentru publicul roman a se folosi hituri pentru produsele de masa (eventual coveruri deoarece sunt deja cunoscute si mai usor de asociat cu produsul), pe cand unui public mai elevat ( de exemplu cumparatorii produselor de lux) i se potriveste mai bine muzica clasica care creeaza o atmosfera sofisticata.
  2. functie de continuitate - deoarece face legatura intre imagini succesive, completeaza mesajul publicitar dar poate fi folosita de asemenea doar ca fundal. Am aflat ca din punct de vedere istoric, prima data s-a folosit aceasta particularitate in anul 1983 de catre compania Americana Mc Donalds’ care a lansat un spot radio in restaurantele sale pentru a promova “Sausage McMuffin” in cele doua sortimente. Efectul a fost atat de bun incat si astazi Mc Donalds’ isi promoveaza imaginea prin folosirea unor jingleuri gen “I’m lovin’ it”.
  3. efect de memorare – dintre puzderia de tehnici de promovare s-a constatat ca muzica buna atrage atentia chiar si atunci cand sunt multe perturbatii. Mai mult decat atat memorarea duce la asocierea melodiei cu brandul ceea ce determina consumatorul sa achizitionaze produsul cu prima ocazie. Clasicile jingleluri sunt cea mai folosita tehnica muzicala de memorare, folosita inca din 1950 pe continentul american de catre cei de la Pepsodent. « You’ll wonder where the yellow went when you brush your teeth with Pepsodent ». Coloana sonora avea ritm de jazz si blues, curente muzicale specifice anilor ’50.
  4. versurile – sunt deosebit de importante deoarece stabilesc legatura intre sunete si mesaj. Cel de dinainte este un bun exemplu in acest sens, dar la nivel national se poate vorbi despre colaborarea artistului Stefan Banica Jr. care promova ciocolata « Laura » , realizand o melodie cu acest nume. Un alt exemplu este al formatiei Holograf care a facut un cover pentru Coca - Cola cu titlul « Viata are gust », single care a avut un mare succes chiar si pe piata muzicala fiind ceruta in concerte.
  5. muzica poate asigura segmenatarea – muzica sensibilizeaza publicul prin crearea unei anumite atmosfere (poate fi bucurie, tristete, emotie etc.). Stilurile muzicale ajuta la segmenatarea pietei. Astfel comapaniile care se adreseaza tinerilor aleg hituri actuale, cele care vand bijuterii, produse de lux opteaza pentru muzica clasica . De asemenea, daca vrei sa te adresezi minoritatilor poti sa folosesti muzica specifica culturii lor( de exemplu spotul tv la chipsurile cu gulas -mancare traditinla ungureasca- aveau in fundal ritmuri unguresti).
  6. credibilitate si creare de imagine – muzica se poate folosi si ca un mijloc de a crea imaginea unei companii prin asocierea melodiei cu brandul. Credibilitatea face referire la persoanele publice asociate cu melodia si cu compania. De exemplu se stie ca Pepsi foloseste in promovare personalitati ca Shakira, Beyonce etc. Alegerea acestor vedete sporeste credibilitatea marcii si totodata segmenteaza piata adresandu-se publicului tanar.

Folosirea muzicii in tehnicile de promovarea a devenit un gen de publicitate cu o putere formidabila. Captand atentia si completand mesajul publicitar, muzica din spoturile tv ajuta la o mai buna asociere a produsului/ brandului si implicit un interes mai accentuat al clientilor pentru acel produs.

Consider ca in cele mai multe cazuri este indicat a se completa mesajul publicitar prin coloana sonora insa exista situatii in care muzica din fundal , de exemplu un hit, nu atrage atentia asupra produsului ci doar reaminteste melodia. Aceasta este o greseala de marketing care trebuie evitata si cred ca acest lucru se poate face accentuand verbal mesajul publicitar la finalul spotului.

Americanul capitalist a intuit succesul acestei tehnici promotionale si treptat a realizat o adevarata industrie deoarece este costisitor sa cumperi muzica pentru recalme, fie ea hit sau compusa special. Mai mult decat atat, acum se gasesc la vanzare coloanele sonore ale anumitor spoturi care s-au dovedit a avea un impact uimitor asupra publicului.




Andreea Petrisor, Content Manager  [2007-02-05]
Salveaza articolul | Recomanda unui prieten




Sa ne destindem si sa invatam ceva din Marketing Blunders Fotografii   de   viitor Parerea  mea... Vrei   sa   reusesti   in   viata?    Implicatiile  aderarii  la  UE  asupra  mediului  de  afaceri  romanesc |



    

Login Membri
User
Pass
Inscriere

Newsletter
Email

Cauta



cauta cu google



        Despre BOS       ABM Community       Parteneri       Harta Site       Contact 

© ABM Community 2004/5/6/7, Toate drepturile rezervate | IE 5, 800x600, 16b | JScript, PHP, MySQL | powered by xilviu