Cariere ABM

Parteneri ABM

















Istoria publicitatii




  Cannes  Lions  –  Where  Do  The  Best  Ideas  Come  From?

Trebuie sa recunoastem ca nu ne-am mai putea imagina viata fara publicitate, fara culoarea, umorul si nota de inedit pe care o aduce in viata noastra. Si cand spun asta ma refer desigur la reclamele care ies din sfera obisnuitului, care intr-adevar reusesc sa comunice un lucru banal intr-un mod incredibil de deosebit si sa ofere o cu totul alta perspectiva asupra produselor pe care le folosim zi de zi.

Si pentru acest tip de advertising, care iese din tiparele clasice si uimeste prin originalitate, s-au inventat festivalurile de publicitate. Aceste evenimente iau din ce in ce mai multa amploare si castigarea unui premiu in cadrul lor reprezinta de cele mai multe ori o garantie a calitatii unei companii de advertising, pentru ca in acest domeniu calitatea inseamna originalitate. De aceea va propun ca in urmatoarele saptamani sa facem o incursiune in lumea celor mai prestigioase festivaluri de acest gen. Si bineinteles ca povestea noastra nu poate incepe decat cu Cannes Lions.

Festivalul International de Publicitate Cannes Lions (IAF) este recunoscut drept cel mai important eveniment de advertising al anului, care se desfasoara cu regularitate de 53 de ani. In tot acest timp programul sau s-a adaptat la cerintele si asteptarile delegatilor, ajungand ca pe langa gala de decernare a premiilor sa  includa si o extraordinara oferta de educatie, prin seminarii, workshpuri si proiectii si auditii de spoturi video, respectiv radio. Are loc de obicei in a treia saptamana a lunii iunie (in 2007 se va desfasura intre 17-23 iunie), dureaza intre 5 si 7 zile si reuneste cele mai celebre nume ale publicitatii intrenationale.

Premiile sunt acordate pe categorii, cum ar fi cinema/televiziune, print marketing, publicitate outdoor, direct marketing, online media ( “Cyber Lion” introdus in 1998), radio advertising. Noutatea pentru festivalul de anul trecut a fost introducerea de “Promo Lions”, iar in 2007 sunt asteptati “Integrated Lions”. Cele mai dorite premii sunt, desigur, “Grand Prix” pentru cea mai buna reclama a anului, precum si “Palme d’Or”, atribuit celei mai de succes agentii de publicitate din anul respectiv.

Festivalul se adreseaza unui public foarte larg, reunind tot ceea ce inseamna industria de comunicare.

 Astfel, un loc special il ocupa clientii, in general nume grele (Coca Cola, Sony, Nike), care dezbat impreuna cu oamenii de creatie, din spatele spoturilor si al bannerelor, idei si teorii care construiesc calea spre succes. Exista si premii speciale pentru clienti, cum ar fi premiul pentru cel mai bun advertiser al anului (“Awarded to successful clients, who inspire innovative and effective marketing of their products or services” – www.canneslions.com). Acest premiu i-a revenit anul trecut presedintelui Adidas, Erich Stamminger.

Urmeaza apoi cei care lucreaza in agentiile de pubicitate: art directori, copywriteri oameni care elaboreaza cercetarile si strategiile vin la Cannes pentru ca, dupa cum am spus, reprezinta o adevarata “scoala” pentru oamenii din comunicare. Nu ii putem uita nici pe oamenii de radio, de media, de web, pe specialistii in marketing, pe cei pasionati de partea creativa a vanzarilor.

Studentilor talentati, specializati in comunicare, le sunt oferite la Cannes adevarate rampi de lansare in cariera, prin posibilitatea de a participa la o sectiune a festivalului care le este dedicata (“Young Creatives”) sau la cursurile Cannes Academy. Biroul Cannes Lions din Romania a demarat, incepand cu anul trecut, un proiect numit “Gradinita”, care reprezinta o scoala semi-virtuala de creativitate ce doreste, in prima faza, sa realizeze o selectie pentru echipa de Young Creatives care va participa la festival si sa desemneze studentul care va reprezenta Romania la Cannes Academy.

Pentru ca pana la urma cel mai asteptat moment al festivalului este decernarea premiului, sa vorbim un pic si despre juriul acestuia. El este compus din directori de creatie din intreaga lume, care sunt instruiti sa aleaga reclamele cele mai creative, atat ca idee cat si executie. Membrii juriului sunt descalificati daca acorda votul participantilor din tara lor. Si presa joaca un rol deosebit la acest nivel, intrucat jurnalistii desemneaza cel mai popular spot al festivalului si il rasplatesc cu “Premiul Jurnalistilor”.

Febra festivalului cuprinde lumea pubicitatii cu mult inainte de inceperea lui. Spre exempu, in intreaga retea Leo Burnett din lume in saptamanile premergatoare festivalului are loc evenimentul Cannes Predictions, la care participa oameni de marketing, advertising si din presa de specialitate care urmaresc 50 de spoturi considerate ca fiind cele mai bune de catre Leo Burnett si dintre acestea aleg 20 de spoturi considerate a avea cele mai mari sanse la Cannes. Leo Burnett Romania organizeaza anual evenimentul Cannes Predictions in tara noastra incepand din anul 2002. Tot cei de la Leo Burnett Romania au reusit performanta de a fi primii finalisti romani la Cannes Lions.

Desi participarea la un eveniment de o asemenea amploare este desigur foarte costisitoare, ea trebuie privita ca fiind o mare investitie si cei care participa o data revin in agentiile de acasa mult mai bogati din punct de vedere profesional.




Irina Furculesteanu, Content Manager  [2007-02-05]
Salveaza articolul | Recomanda unui prieten




AdPrint  –  Brasov  2007...and  the  winners  are…   Despre  sigle  „motorizate”... Construirea  brand-urilor  pe  Internet  si  cei  7C   Ascensiunea  Google  ca  brand De  ce  a  aparut  publicitatea  ? |



    

Login Membri
User
Pass
Inscriere

Newsletter
Email

Cauta



cauta cu google



        Despre BOS       ABM Community       Parteneri       Harta Site       Contact 

© ABM Community 2004/5/6/7, Toate drepturile rezervate | IE 5, 800x600, 16b | JScript, PHP, MySQL | powered by xilviu