Cariere ABM

Parteneri ABM

















Marci celebre




  Discovering The World….of WarCraft

Nu stiu prea multe despre lumea virtuala, modemurile, procesoarele si kit-urile de instalare sunt pentru mine niste notiuni abstracte, carora nu le voi acorda probabil niciodata suficient timp cat sa le inteleg. Si atunci de ce am ales tocmai eu sa va vorbesc despre un joc pe calculator?

E simplu: in ultima saptamana prietenii mei au fost foarte nelinistiti, telefoanele au sunat continuu in speranta ca cineva cunoaste pe cineva care stie pe cineva care lucreaza la o retea de magazine unde de curand s-a pus in vanzare…ati ghicit: expansion-ul “The Burning Crusade” pentru jocul World of WarCraft. Data fiind aceasta agitatie, mi-am zis: “I have to discover the World…of WarCraft”! Asa ca va invit pe toti sa aflam mai multe despre acest joc care a innebunit o lume intreaga (daca, bineinteles, nu stiti deja despre ce este vorba si nu aveti de indeplinit un quest tocmai in momentul acesta!).

Totul a inceput pe data de 23 noiembrie 2004, cand World of WarCraft (WoW) a fost lansat de cei de la Blizzard Entertainment. Este al patrulea joc din seria WarCraft si, spre deosebire jocurile anterioare este un massively multiplayer online role-playing game (MMORPG). Se pare ca acest statut ii confera jocului “viata”, deoarece poti merge oriunde in lumea WoW, poti intalni jucatori cu care sa explorezi marile orase, popasurile, hanurile si satucurile care iti apar in cale. Universul WarCraft a fost introdus pentru prima data in jocul WarCraft: Orcs and Humans in 1994, iar WoW este situat in Azeroth, patru ani dupa evenimentele conculuzionate in WarCraft III: The Frozen Throne.
Terenul pentru lansarea acestui joc fusese pregatit in toti acesti ani, cand jucatori din lumea intreaga au avut prilejul sa se familiarizeze cu lumea, personajele si rasele din WarCraft. Pe langa acestea, succesul jocului a fost asigurat si de renumele firmei Blizzard, recunoscuta pentru calitatea jocurilor sale.

Primul lucru care frapeaza la acest joc este diversitatea personajelor si intinderea regiunilor pe care le poti explora. Cele 8 rase carora le apartin personajele sunt impartite in doua grupari, Horde (Hoarda) si Alliance (Alianta). Personajele au la dispozitie doua continente, impartite la randul lor in regiuni geografice si climatice diferite.
Expansionul lansat saptamana trecuta intregeste lumea WoW cu inca un continent si extinde numarul de leveluri pana la care poate ajunge un jucator (si eu care speram ca prietenii mei se vor linisti dupa ce ajung la nivelul 60, maximul de pana acum!). Insa mi s-a spus ca m-am inselat, ca tot farmecul jocului este sa te lupti, sa achizionezi obiecte, sa iti cumperi un cal sau alte “mijloace de transport” cu nume tare ciudate (am inteles ca acesta este un moment crucial in joc, pe care nu il poti trai decat de la nivelul 40 in sus, pana atunci poti doar sa visezi, sa te lupti, sa iti alegi o meserie si sa castigi multi bani virtuali; daca nu stii prea bine ce sa faci cu ei, poti sa te duci la Auction House si sigur vei gasi un obiect interesant pentru care sa licitezi). Si toate astea ca sa ajungi la nivelul 60 (acum, dupa extindere, 70), unde in fata ta se deschide un alt univers, cu alte provocari si misiuni. In joc functioneaza un sistem de posta, jucatorii isi pot trimite e-mailuri sau “pachete” cu bani si alte item-uri.
Toate acestea fiind spuse, nu este de mirare ca inca din primele zile de dupa lansare stocul de magazinele au fost luate cu asalt si stocul de WoW s-a epuizat rapid. La pu?in peste doi ani de la lansarea oficial?, pe 11 ianuarie 2007, cei de la Blizzard au comunicat ca popularul MMORPG World of Warcraft a atins cifra de opt milioane de utilizatori înscri?i, reu?ind o dublare fa?? de nivelul atins în august 2005.
Astfel, putem spune ca mai mult de 0,1% din populatia globului joaca WoW, si asta doar pe serverele oficiale, excluzand servererele pirat, care nu percep jucatorilor nici un fel de taxe dar nici nu pot acoperi complexitatea personajelor, a misiunilor sau a obiectelor pe care un personaj le poate avea in jocul orginal. Pentru ca am pomenit de serverele oficiale, am omis pana acum sa va spun ca pentru a putea intra in aceasta “lume” jucatorii isi creeaza un cont si li se percepe o taxa lunara de aproximativ 13 euro (un calcul simplu ne spune cam cate sute de milioane castiga cei de la Blizzard doar din conturile jucatorilor de WoW).

Conform statisticilor publicate, Azeroth, t?râmul din WoW, este populat de circa 3,5 milioane de chinezi, 2 milioane de nord-americani ?i 1,5 milioane de europeni.
Si totusi ce te faci daca prietenii uita cum arati, daca iubita te paraseste pentru ca acorzi mai multa atentie personajelor tale decat relatiei voastre, daca parintii sunt disperatai ca nu te mai duci la scoala si toata ziua si mai ales toata noaptea traiesti intr-o alta lume? Blizzard s-a gandit si la asta: poti sa le faci cadou (desi sunt sigura ca nu o vei face) noul sistem de control a timpului de joc. Pentru a accesa acest sistem, parintii/iubita trebuie sa se autentifice pe contul tau de WarCraft si sa introduca parola de control.
Ei pot sa programeze un orar de joaca, ce poate sa determine exact timpul in care contul este accesibil. Aceste restrictii ale contului pot fi activate pentru sfarsitul de saptamana sau pentru seara, sau pot fi programate sa intrerupa jocul pentru o ora la anumite intervale de timp. Atentie, daca va hotarati sa faceti acest pas, nu veti putea pacali sistemul incercand sa schimbati personajul cu care jucati deoarece, odata activat acest sistem de control, orarul va fi aplicat indiferent de personajul care este online. Programul este valabil pentru toate personajele inregistrate pe contul respectiv.

Poate va intrebati de ce am inclus articolul acesta in sectiunea “Marci de succes”… E adevarat ca WarCraft nu este propriu-zis o marca, este mai degraba un produs, dar nu ma puteti contrazice, e de mare succes si in mod sigur este lider de piata pe segmentul sau. Mai mult decat atat, exista jucatori care au dezvoltat din pasiunea lor o adevarata afacere! Astfel, daca vizitezi un forum destinat jocurilor de acest gen sau daca ai deja un personaj in WoW, poti fi sigur ca vei primi o gramada de oferte de vanzari si cumparari de personaje, obiecte si bani virtuali in schimbul catorva zeci bune de euro.
Sunt doua lucruri care ma frapeaza in privinta jocurilor pe calculator: imaginatia celor care le creeaza, le gandesc pana la cele mai mici detalii si le concep in asa fel incat sa fie dinamice si sa poata evolua pentru a isi fideliza “clientii” si pentru a le face accesibile oamenilor de toate varstele si disponibilitatea oamenilor de a petrece ore sau chiar zile intregi in fata calculatorului, traind intr-o alta dimensiune, legand prietenii virtuale, castigand bani si alegandu-si “meserii” si “parteneri de viata”. Intotdeauna m-am intrebat daca nu se gandesc ca in timpul acordat jocului clipele reale trec pe langa ei, zilele se succed fara ca ei sa le dea prea multa atentie, iar momentele astea nu se mai intorc niciodata. Si totusi nu putem nega ca la ora actuala pasiunea pentru lumea virtuala din aceste jocuri a devenit un fenomen social. Ca sa intelegeti mai bine ce vreau sa spun, acordati-va o jumatate de ora in care sa urmariti episodul din South Park – “Make Love, Not WarCraft”. Prietenii stiu de ce!


Irina Furculesteanu  [2007-01-26]
Salveaza articolul | Recomanda unui prieten




Starbucks,  Next  to  Starbucks….Across  From  Starbucks! IKEA  sau  drumul  de  la  o  cutie  de  chibrituri  la  topul  celor  mai  bogati  oameni  din  lume Campaniile  de  promovare  Nike Marci  “celebre” Celebritatea    vinde |



    

Login Membri
User
Pass
Inscriere

Newsletter
Email

Cauta



cauta cu google



        Despre BOS       ABM Community       Parteneri       Harta Site       Contact 

© ABM Community 2004/5/6/7, Toate drepturile rezervate | IE 5, 800x600, 16b | JScript, PHP, MySQL | powered by xilviu