Cariere ABM

Parteneri ABM

















Idei in afaceri




  Come On, Barbie, Let’s Go Party!

Daca iti plac mult copii, daca iti place sa spui povesti, sa te uiti la desene animate si sa te mai joci din cand in cand cu papusi sau cu LEGO, de ce nu ai putea sa te gandesti serios sa incepi o afacere din dorinta de a-ti mai arunca din cand in cand ochii spre copilarie?

Probabil ca asa au aparut firmele specializate care organizeaza petreceri, evenimente, aniversari si serbari pentru cei mici.

Pentru inceput ai avea nevoie de cativa prieteni amuzanti si creativi, care sa ii indrageasca pe micuti si sa fie la curent cu ultimele personaje din cartile, desenele si filmele animate. Daca mai sunt studeni si la Teatru sau la Psihologie, poti fi sigur ca vor sti sa intre in pielea personajelor si sa se apropie de micutii clienti. Pentru ca aceasta este cheia reusitei: disponibilitatea de a redeveni copil pentru cateva ore si de a privi lumea prin ochii lor.

Apoi, ca orice firma serioasa, si firma ta va trebui sa aiba un sediu, cu un calculator si un telefon de unde sa poti incepe sa contactezi posibili parteneri (tipografii, firme de catering, cofetarii, papetarii) si sa incepi sa te faci cunoscut prin intermediul presei, internetului si de ce nu, chiar direct, prezentand oferte gradinitelor sau scolilor generale.

Costurile initiale vor consta in achizitionarea de costume ale diverselor personaje (clowni, Barbie, Superman, Batman), decoruri, vopsea pentru body painting (se pare ca este adorata de copii) si jocuri pe care sa le poti lua cu tine la petreceri pentru a distra invitatii. Daca este posibil, ar fi foarte bine sa dispui de un sistem audio pe care sa il poti transporta usor la locul evenimentului, in cazul in care acolo nu exista deja asa ceva. Nu trebuie uitat ca tot la categoria costuri se includ si cheltuielile cu partea de promovare a noii afaceri (si aici suma va fi cu siguranta consistenta). Insa castigurile nu vor intarzia sa apara, pentru ca in general cei care solicita acest gen de servicii sunt persoane cu un venit peste medie, oameni ocupati care fie nu au timp sa se ocupe personal de toate detaliile din spatele unei petreceri, fie isi doresc ceva cu adevarat deosebit pentru copiii lor.

Cateva reguli pe care nu trebuie sa le uiti atunci cand organizezi o astfel de petrecere pentru copii ar fi:
o Durata petrecerii nu trebuie sa depaseasca trei ore – trei ore si jumatate, pentru ca invitatii sa nu oboseasca sau sa se plictiseasca; de asemenea, este bine sa le sugerezi parintilor ca serbarea sa aiba loc dupa-amiaza, cand micutii sunt odihiti si cu chef de joaca;
o Trebuie sa te asiguri ca toate produsele pe care le vei aduce la petrecere, incepand de la sucuri si terminanad cu tortul si mancarea, sunt foarte proaspete si de foarte buna calitate; de asemenea, tot parintii iti pot furniza informatii pretioase despre preferintele si gusturile copiilor;
o Jocurile trebuie sa fie scurte, antrenante, educative, sa ii implice pe toti participantii la petrecere si, in cazul in care nu este prima oara cand te intalnesti cu copii respectivi, asigura-te ca joculetele si glumele sunt noi, necunoscute de ei de la petrecerile anterioare;
o Ramai la curent cu tot ce apare nou in materie de jocuri, carti, personaje si desene animate pentru a nu te lasa surprins de intrebarile micutilor;
o Daca micul tau client are un personaj favorit, discuta cu parintii despre posibilitatea organizarii unei petreceri tematice si anunta invitatii sa vina costumati sau mascati;
o Viziteaza inainte locul unde se va desfasura petrecerea, pentru a-ti putea face o idee despre decorurile si jocurile de care vei avea nevoie;
o Nu uita ca momentul aducerii tortului este punctul culminant al petrecerii, asa ca trebuie sa il faci cu totul special (tortul trebuie sa fie preferatul sarbatoritului si neaparat personalizat);
o Invitatiile trebuie gandite in asa fel incat sa fie foarte atractive, colorate si personalizate si realizate cu mult bun gust. In definitiv, reprezinta un prim contact cu parintii micilor invitati, care ti-ar putea deveni clienti;
o La sfarsit nu uita sa ii oferi sarbatoritului un mic cadou din partea firmei tale, care sa reprezinte o surpriza atat pentru el, cat si pentru parintii lui.

Cu siguranta ca ar mai fi multe de spus in legatura cu astfel de petreceri, acesti pasi creionand doar punctul de plecare al unei firme care are multiple posibilitati de dezvoltare, evoluand pana la organizarea de petreceri pentru adulti, evenimente pentru firme, serbari de Craciun, botezuri, nunti, lansari de produse sau de companii. Acestea sunt insa evenimente de mult mai mare anvergura si de aceea necesita o mai vasta experienta, contracte importante de parteneriat si o anume maturitate a firmei organizatoare.

Nu sunt prea multi ani de cand in Romania au aparut astfel de firme organizatoare de evenimente si publicul nu este cu totul gata sa le accepte din cauza cheltuielilor mari la care il obliga. Insa, pe masura ce timpul va deveni din ce in ce mai pretios si exigentele din ce in ce mai mari, cu siguranta ca apelarea la astfel de parteneri va deveni o practica obisnuita.

Ceea ce trebuie avut in vedere in fiecare clipa este ca, in acesta afacere, apropierea de client, dialogul pentru cunoasterea dorintelor si asteptarilor sale si crearea unei relatii de incredere, chiar prietenie, sunt indispensabile.



Irina Furculesteanu  [2007-01-25]
Salveaza articolul | Recomanda unui prieten




Catering  sau  cum  sa  ai  propriul  bucatar   CoBranding   -   o   alianta   cu   acte   in   regula Primul  canal  TV  exclusiv  pentru  supermarket-uri Jurnalonline,  prima  televiziune  din  mijloacele  de  transport  public,   Franchise  –  o  solutie  atunci  cand  nu  sti  sa  faci  nimic |



    

Login Membri
User
Pass
Inscriere

Newsletter
Email

Cauta



cauta cu google



        Despre BOS       ABM Community       Parteneri       Harta Site       Contact 

© ABM Community 2004/5/6/7, Toate drepturile rezervate | IE 5, 800x600, 16b | JScript, PHP, MySQL | powered by xilviu