Cariere ABM

Parteneri ABM

















Parerea mea




  Sa ne destindem si sa invatam ceva din Marketing Blunders

Greselile in marketing reprezinta erori ce apar atunci cand antreprenorii nu tin cont de importanta marketing-ului, de faptul ca marketing nu inseamna un singur element ales dintre: pret, produs, distributie, promovare ci combinarea a toate patru. Degeaba ai un produs bun, daca nu ai comunicare; degeaba ai comunicare, iar consumatorul care a vazut reclama se duce la magazin si nu-l gaseste; degeaba ai produsul in raft, daca nu ai un pret competitiv si asa mai departe.
Conform lui Philip Kotler, un guru al marketingului, cele zece pacate capitale de marketing(asa cum numeste el greselile de marketing) sunt:

1. Compania nu este suficient de concentrata pe piata si de orientata spre client.
2. Compania nu-si intelege pe deplin publicul-tinta.
3. Compania trebuie sa-si defineasca si sa-si monitorizeze mai bine concurentii.
4. Compania nu si-a gestionat cum trebuie relatiile cu grupurile de persoane interesate.
5. Compania nu stie sa identifice oportunitatile noi.
6. Compania are un proces deficitar al planificarii de marketing.
7. Se impune mai multa strictete in politicile de produs si de serviciu ale firmei.
8.Capacitatea firmei de a crea si impune marci si de a comunica este nesatisfacatoare.
9. Compania nu este bine organizata pentru a desfasura un marketing eficace si eficient.
10. Compania nu a facut uz de tehnologie la maximum.


Problemele prezentate mai sus au de cele mai multe ori un impact negativ asupra resureselor companiei insa mai rau este atunci cand afecteaza imaginea organizatiei in sine. De-a lungul timpului, companii importante au realizat “marketing blunders” adica greseli caraghioase de marketing. In conitinuare le vom prezenta pe cele mai interesante asa faceti-va comozi si destindeti-va putin cu acestea insa nu uitati ca omul din greseli invata...


Gerber
Gerber este numele unui mare producator de mancare pentru bebelusi.In franceza, gerber inseamna a vomita.Este un pic cam mult pentru o piata la nivel global.Prin urmare Gerber nu se gaseste in Franta; pe pagina web a companiei, pagina pentru Franta si Canada, se face trimitere catre Statele Unite pentru cei care vor sa cumpere produsul.

Traficante Mineral Water
Traficante este numele unei marci de apa minerala din Italia.In spaniola traficante inseamna traficant de droguri.

Volkswagen Jetta
Volkswagen a numit versiunea Golf , Jetta.In italiana ,litera ‘j’ nu exista,asa ca Jetta se pronunta Ietta,care inseamna ghinion.

Chevy Nova, Vauxhall Nova, Opel Corsa
Cand General Motors a adus Chevrolet sau Chevy nova in America de sud, nu stia ca “no va” inseamna “nu merge”.Dupa ce compania a realizat de ce nu vindea nici o masina,a redenumit masina pemtru piata din Spania in Caribe.

Nissan Moco
Moco este o versiune minivan a lui Nissan. Nissan nu a avut mare succes cu Moco pe piata din Spania .De asemenea,distribuitorii din Santiago,Chile au cerut sa i se schimbe numele pentru ca moco inseamna mucozitate.

Parker Pen, Parker Quink Ink
Parker Pen a produs un nou tip de stilou,iar reclama pentru acesta ar fi trebuit sa sune asa:”Nu o sa-ti curga in buzunar si nici n-o sa te faca de rusine”,in engleza embarrass(a face de rusine).Au crezut ca in spaniola ,a face de rusine se spune “embarazar”,ceea ce inseamna “a lasa insarcinata”.Astfel reclama suna ceva de genul:”Nu o sa-ti curga in buzunar si nici n-o sa te lase insarcinata.”

Pope T-shirt
O companie americana in Miami,a facut pentru piata din Spania tricouri care sa promoveze vizita Papei. Pe tricouri trebuia sa scrie :”L-am vazut pe Papa.”, Papa in spaniola se spune Papa, dar cu articolul “el”(la masculin) si cu litera mare, iar papa cu articolul “la”(feminin) inseamna cartof (De asemenea, papa, cu accent pe ultimul “a”,inseamna tata.).Astfel, mesajul de pe tricouri a ajuns din greseala:”Am vazut cartoful.”

Rolls Royce Silver Mist, Silver Shadow
Rolls Royce a schimbat numele automobilului Silver Mist in Silver Shadow inainte de a intra pe piata din Germania pentru ca mist inseamna balegar.

Samarin
Samarin e un remediu pentru durerile de stomac.Pentru acesta s-au facut reclame care nu aveau nici un text,ci doar trei imagini. Prima arata un om bolnav,care se tinea de stomac. In a doua imagine acesta bea dintr-un pahar, Samarin, iar in a treia,parea sa nu-l mai doara stomacul pentru ca zambea. Reclama a fost un succes in Europa ,dar nu si in tarile arabe. Arabii citesc invers,de la dreapta la stanga. Asa ca e lesne de inteles la ce se gandeau cand se uitau la fotografii de la dreapta la stanga.

Nike
Nike a avut la un moment dat o reclama care a fost filmata in Kenia intr-un trib numit Samburu.Este filmat unul dintre membrii tribului, proband pantofii sport si spunand ceva in limba nativa , Maa.In acelasi timp, pe ecran apare scris sloganul”Just do it”. Se pare ca de fapt spune ”I don’t want these.Give me big shoes.”Cei de la Nike credeau ca nimeni nu va sesiza greseala , limba Maa nefiind cunoscuta la scara larga .

OMO
Campania conceputa de Fernando Vega Olmos pentru Unilever :”Murdarirea este buna” a fost premiata pentru creativitate la Cannes. Se spune ca reprezinta o viziune noua in comunicarea de pe piata detergentilor si exploateaza ideea din punct de vedere emotional. Este vorba de simpatia si devotamentul mamelor/parintilor pentru copiii lor. Face apel la instinctul matern. Insa instinctul matern, desi puternic, nu va infrange niciodata structura si parghiile fundamentale ale psihicului uman care stie ca “murdarirea e rea”. Oamenii vor sa aiba despre ei insisi o imagine buna. De obicei, ei sunt cei mai buni oameni de pe pamant, iar ceilalti sunt asa si pe dincolo.Oamenii vor sa se vada pe ei ca fiind in regula si atunci fac un mecanism de proiectie (care este un proces subconstient) si proiecteaza toate aspectele negative in ceilalti. Ei stiu ca « murdarirea este rea » (ca proces psihologic) si incearca sa o proiecteze cat de mult pot asupra celorlalti. Sa faci oamenii sa accepte ca « murdarirea e buna » inseamna sa speri ca psihicul uman se intoarce cu susul in jos, ceea ce este foarte putin probabil sa se intample.



Andreea Petrisor – Content manager   [2007-01-26]
Salveaza articolul | Recomanda unui prieten




Ads  sound  good…   Fotografii   de   viitor Parerea  mea... Vrei   sa   reusesti   in   viata?    Implicatiile  aderarii  la  UE  asupra  mediului  de  afaceri  romanesc |



    

Login Membri
User
Pass
Inscriere

Newsletter
Email

Cauta



cauta cu google



        Despre BOS       ABM Community       Parteneri       Harta Site       Contact 

© ABM Community 2004/5/6/7, Toate drepturile rezervate | IE 5, 800x600, 16b | JScript, PHP, MySQL | powered by xilviu