Jurnalonline, prima televiziune din mijloacele de transport public,
Pentru prima data in lume calatorii din mijloacele de transport public isi petrec timpul dedicat calatoriei afland de la televizor ultimele stiri de la “televizor”, dar si istoria monumentelor per langa care trec. Ideea a devenit posibila dupa mai mult de trei ani de documentare si experimentare in tehnologia informatiei, sociologie, psihologie si nu numai.
Televiziunea din mijloacele de transport public, denumita Jurnalonline, a fost lansata oficial in Bucuresti in data de 21 iunie 2005 de catre SC MLM Network SA, societate cu capital integral autohton.
Suportul tehnic al Jurnalonline constituie punctul forte, acesta fiind tot un produs romanesc. Unicitatea produsului consta in faptul ca fiecare mijloc de transport public are propria grila de program, devenind un post de televiziune autonom, administret de echipamentul denumit “cutia neagra MLM01”.
Grila de program este constituita din materiale jurnalistice cu durata de 30 de secunde, spoturi publicitare, anuntarea obiectivelor importante (muzeu, teatru s.a) si anunturi de statii(in cazul mijloacelor de transport public prin intermediul unui performant GPS). Jurnalonline se deosebeste si prin faptul ca exclude difuzarea de informatii referitoare la accidente, dezastre, terorism si alte acte de violenta.
Cetateanul are acces gratuit la o multitudine de informatii din diverse domenii cum sunt cele: legislativ, religios, protectia consumatorului, medical, sportiv, bursier, divertisment.
Publicitatea prin Jurnalonline are un impact mult mai mare decat in cazul televiziunii obisnuite pentru ca omul primeste informatia “aici” si “acum”. Daca informatia trezeste interes, emotie, el poate trece imediat la actiune si sa-si cumpere produsul imediat ce coboara din mijlocl de transport.
Pana acum Jurnalonline functioneaza per liniile de troleibuz 71, 69, 91 si 93, iar in total sunt utilate 48 de troleibuze. Numarul total de calatori per zi cumulat pe cele patru linii este de aproximativ 192.000 de persoane.
Tarifele practicate pentru difuzarea unui spot sunt mai mult decat accesibile comparativ cu alte canale media. Spre exemplu un spot de 15 secunde costa 0,85 RON fara TVA si se difuzeaza o data la 30 de minute, iar pentru difuzarea unui spot la punct fix tariful este de 3 RON fara TVA. Cum obiectul principal de activitate al MLM Network SA este publicitatea si realizarea spotului poate fi comandata direct la firma.