Cu operatiuni in 12 tari, inclusiv Ungaria, Polonia, Taiwan sau Japonia, Tesco are mai mult de 16 milioane de clienti care ii pasesc pragul in fiecare saptamana. Compania a decis ca este o oportunitate sa intre in industria media, canalul Tesco TV putand avea o audienta mai mare decat multe alte televiziuni comerciale.
Noul serviciu de televiziune este testat deja in 100 de magazine, urmand a fi extins in alte 300 de locatii. Programele se vor difuza per ecrane uriase dispuse astfel incat sa fie cat mai vizibile pentru cumparatori. Pe aceste ecrane vor rula scurte serii de diverse programe proprii, intrerupte de calupuri publicitare pentru diverse produse.
Publicitatea realizata prin intermediul canalului Tesco TV a produs, in medie, vanzari cu 10% mai mari. Studiul a fost realizat pe un lot de 62 de brand-uri care au beneficiat de promovare TV. Experimentul s-a efectuat in tre magazine in care s-a implementat acest sistem si a fost comparat cu rezultatele vanzarilor din alte sase magazine, unde acelasi lot de produse beneficiau de campanii clasice de promavare la locul de vanzare. Per perioada testului au fost intervievati 8.500 de clienti pentru a se vedea receptivitatea publicului fata de noul sistem de publicitate. Cumparatorii au declarat caprogramele vizionate le-au fost de ajutor per durata timpului petrecut in magazin.
Lantul de supermarket-uri Tesco se concentreaza per utilizarea tuturor spatiilor disponibile, in parcari, statii de benzina, carucioare de cumparaturi, camioane sau chiar placi de pardoseala. Departamentul de marketing Tesco considera ca cel mai mare lant de magazine din Marea Britanie se afla in pozitia de a comunica direct cu clientii, fara a apela la canalele media intermediare care pot genera confuzii sau pot interfera cu alte mesaje. Studiile au aratat ca in medie se inregistreaza u decalaj de 13 ore intre momentul in care consumatorul vede un spot pulicitar si prima sa vizita intr-un magazin, unde are posibilitatea sa vada produsul la raft. Tesco TV face ca spotul publicitar sa ajunga la client exact in momentul in care acesta trebuie sa ia decizia de achizitionare. Directorul de marketing al Tesco afirma ca reducerea timpulyi intre perceperea reclamei si prezenta in fata raftului este decisiva pentru succesul unei campanii publicitare.
Lantul de supermarket-uri Tesco va gestiona singur publicitatea interioara, fara obisnuitele negociei cu intermediarii, prin infiintarea unui departament propriu de media. Aceasta decizie reprezinta un punct de cotitura intre relatiile dintre producatori si supermarket-uri. Forta per care au capatat-o marile lanturi de retail le permite acestora sa dicteze propriile conditii. Rolul companiilor producatare se diminueaza, magazinele preluand din ce in ce mai mult promovarea marfurilor per care le comercializeaza.